روحانی در حرم امام خمینی (ره): امیدوارم این حرکت، آغازی برای تحول مورد نظر مردم باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر امروز (یکشنبه) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) نسبت به آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

حسن روحانی به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب ادای احترام کرد

روحانی در اولین روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابش به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم به زیارت مرقد امام خمینی (ره) رفت.

رییس‌جمهور منتخب مردم ایران در بدو ورود مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین حسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی (ره) قرار گرفت.

همچنین جمعی از مردم که از ساعاتی قبل در حرم امام (ره) حضور یافته بودند شعارهایی در حمایت از رییس جمهور منتخب ملت ایران سر دادند.

حاضران که تصاویری از حسن روحانی، سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز به همراه داشتند با شعارهایی چون « راه امام زنده باد، روحانی پاینده باد»، «سلام بر خاتمی، درود بر هاشمی» و «روحانی یادت نره، عارف هم باید باشه» از دکتر روحانی استقبال کردند.

در این مراسم که نخستین برنامه کاری حجت الاسلام و المسلمین روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بود، شمار زیادی از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی هم حضور داشتند.

دیدار حسن روحانی با سیدحسن خمینی در حرم امام (ره)

رییس جمهور منتخب مردم عصر یکشنبه در نخستین برنامه کاری خود پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به زیارت مرقد امام خمینی (ره) رفت و پس از ادای احترام به آرمان‌های امام (ره) با حضور در کنار مزار شهیدان باهنر و رجایی و قبور شهدای 72 تن با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با سیدحسن خمینی دیدار کرد.

روحانی پس از دیدار و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی و تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) به زیارت حرم امام (ره) خواهد رفت.

علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، محمد شریعتمداری، علی ربیعی، یاسر هاشمی، مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی اشراقی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، علی‌اکبر علیخانی، معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از معاونان و مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار حضور داشتند.

در ادامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت سیدحسن خمینی برگزار شد.

تجدید میثاق حسن روحانی با آرمان‌های شهدا

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پس از زیارت حرم مطهر امام (ره) با حضور در مزار شهدای 72 تن، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.


سخنرانی در حرم امام (ره):
امیدوارم این حرکت، آغازی برای تحول مورد نظر مردم باشد

 رییس جمهور منتخب مردم در نخستین سخنرانی خود پس از اعلام نتایج انتخابات، اظهار کرد: در برابر حماسه بزرگی که مردم آفریدند، سر تعظیم فرود می‌آورم و امیدوارم این حرکت، آغازی برای تغییر و تحول مورد نظر مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات و سرور و خوشحالی همه مردم در سراسر کشور به خاطر دستیابی ملت به هدف بلند سیاسی و اجتماعی خودشان و خلق حماسه بزرگ در این مقطع تاریخی، امروز عصر به محضر رهبر معظم انقلاب رفتم و این پیروزی و شادمانی ملت را به ایشان تبریک گفتم.

وی اضافه کرد: در این دیدار، ایشان راجع به مسائل مختلف رهنمودهایی داشتند و من هم نکات و عرایضی داشتم که در آنجا مطرح شد.

روحانی با اشاره به حضور خود در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پس از دیدار با مقام معظم رهبری به حرم حضرت امام آمدم. حرمی که همه دل‌ها به این حرم و به این مرقد وابسته است. امام (ره) برای ملت ما سربلندی آوردند و من به خاطر تعظیم در برابر این مرقد به عنوان یک وظیفه، خدای را سپاسگزارم.

رییس جمهور منتخب گفت: بعد از مرقد امام (ره)، ان‌شاءالله کنار قبور شهدای 72 تن و شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی و سایر شهدا خواهم رفت و امیدوارم این آغازی پربرکت برای یک فصل جدید در کشور ما باشد.

روحانی با اشاره به برگزاری نشست خبری خود در روز دوشنبه (فردا) اظهار کرد: در این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهم داد.

وی اظهار کرد: من باید در برابر حماسه بزرگی که مردم آفریدند سر تعظیم فرود بیاورم. شور و هیجان مردم و نشاط سیاسی مردم موجب شد، رسانه‌های دنیا و سیاسیون در برابر عظمت ملت ایران سر فرود آورند و این نشانه حیات ملت و حرکت مردم برای دستیابی به اهداف مهم و منافع ملی خواهد بود.

روحانی در پایان گفت: ان‌شاءالله این حرکت آغازی برای تغییر و تحول مورد درخواست مردم در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا